loading...

تورهاي مسافرتي

ارئه دهنده تور هاي مسافرتي

بازدید : 249
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

كانادا كشوري است در شمال قاره آمريكاي شمالي، با مساحت ۹٬۹۸۴٬۶۷۰ كيلومتر مربع، دومين كشور پهناور جهان است. هرچند كانادا، دومين كشور بزرگ دنياست، اما تنها حدود ۳۵ ميليون نفر (در سال ۲۰۱۴) جمعيت دارد.

ساختار حكومت در كانادا از پادشاه يا ملكه بريتانياي كبير، دولت فدرال، دو مجلس سنا و عوام، دولت‌هاي ايالتي و يك فرماندار كل كه به عنوان نماينده ملكه ايفاي نقش مي‌كند، تشكيل شده ‌است. رأي دهندگان كانادا و شهروندان نيز در قاعده اين هرم قرار مي‌گيرند. اين كشور تا سال ۱۷۱۳ مستعمره فرانسه بود. در اين سال انگليس كنترل آن را در دست گرفت و در قرن نوزدهم كانادا استقلال يافت.

شخص اول كانادا ملكه اليزابت دوم است كه قانون به امضا و به نام او رسميت و ضمانت اجرايي مي‌يابد. پايتخت سياسي كانادا شهر اتاوا است، محلي كه در آن مجلس كشور و خانة فرماندار كل قرار دارد. او به صورت تشريفاتي رئيس مملكت است و به عنوان نماينده ملكه اليزابت دوم در كانادا، مستعمرة سابق بريتانياي كبير، زندگي مي‌كند.

اين كشور با دارا بودن ۱۰ استان و ۳ ناحيه توسط دولت‌ استاني و مستقل از هم اداره مي‌شود ولي در كل تحت پوشش دولت فدرال اداره ميشود. اين كشور از غرب و شرق به اقيانوس اطلس و اقيانوس آرام و از شمال به اقيانوس منجمد شمالي و قاره شمالگان محدود مي‌شود و از جنوب و شمال غرب با ايالات متحده آمريكا همسايه‌است. نزديك به ۹۰ درصد از جمعيت اين كشور تا فاصله ۲۰۰ كيلومتري مرز آمريكا زندگي مي‌كنند. با وجود وسعت بسيار زياد اين كشور، كانادا از نظر پراكندگي جمعيت چهارمين كشور دنياست. در هر كيلومتر مربع فقط ۳ نفر زندگي مي كنند و شش شهر كانادا كه جمعيتي بيش از يك ميليون نفر دارند عبارتند از : تورنتو، مونترآل، ونكوور، كلگري، ادمونتون و اتاوا

ويزاي كانادا

پايتخت: شهر اتاوا پايتخت كشور كانادا بوده و حدود ۱ ميليون نفر جمعيت دارد. پرجمعيت ترين شهر كانادا تورنتو ميباشد كه جمعيت تورنتو بزرگ GTA حدود ۵.۵ ميليون نفراست. شهرهاي مونترال و ونكوور با ۳.۴ و ۱.۹ ميليون نفر در رده هاي بعدي هستند.

مسافت: واحد اندازه گيري مسافت در كانادا كيلومتر ميباشد. كانادا بيشتر از ۷۰۰۰ كيلومتر پهنا دارد. سفر زميني از هاليفاكس (شرق كانادا) تا ونكوور (غرب كانادا) حدود ۷ روز به طول ميكشد و اين در حالي است كه همين مسير به صورت هوايي حدود ۷ ساعت به طول مي انجامد.

جمعيت: جمعيت كانادا بر طبق آخرين گزارش اداره آمار كانادا (۱۵ نوامبر ۲۰۱۴) ۳۵٬۸۳۰٬۰۰۰ نفر است. حدود ۸۰٪ مردم كانادا در شهرهايي كه كمتر از ۲۵۰ كيلومتر تا مرزهاي آمريكا فاصله دارند زندگي ميكنند.

مهاجرت: مهاجرت به كانادا يكي از مهمترين بخشهاي اقتصاد و جمعيت كانادا محسوب ميشود. هر ساله هزاران نفر از مهاجرتهاي قانوني و كلاسهاي مختلف مهاجرتي وارد كانادا شده و در بازار كار كانادا مشغول به جذب و شروع زندگي جديد ميكنند.

جمعيت فرانسوي زبان: زبان فرانسه زبان مادري حدود ۶.۶ ميليون كانادائي است. بيشتر فرانسوي زبانان در استان كبك زندگي مي‌كنند. مونترآل دومين شهر بزرگ فرانسوي زبان دنياست اما در حدود يك ميليون نفر از آنها در استان‌هاي ديگر كانادا خصوصا انتاريو و نيوبرانزويك زندگي مي‌كنند. زبان فرانسه به همراه زبان انگليسي، دو زبان رسمي در كشور كانادا محسوب مي‌شوند.

نظام آموزشي: نظام آموزشي و ساختار كانادا در ايالات و قلمروهاي آن به كلي با يكديگر متفاوت اند. اما به طوركلي مي‌توان گفت نظام هاي آموزشي كشور كانادا از يك دوره پيش دبستاني با مدت زماني ۱ تا ۲ سال؛ مقطع آموزش ابتدايي با مدت زمان ۵ تا ۸ سال و مقطع آموزش متوسطه، تا پايان پايه ۱۲ تحصيلي، تشكيل شده ‌است.

اقتصاد كانادا: كانادا،‌ به عنوان يكي از اعضاي گروه هشت كشور صنعتي دنيا، داراي اقتصاد گسترده و گوناگوني است.

واحد پول كانادا، دلار است كه از نظر حجم مبادلات در سطح جهاني هفتمين واحد پول دنيا است. صنايع منابع طبيعي از قبيل جنگل داري، معدن داري، كشاورزي، صنايع نفت و گاز طبيعي، و ماهيگيري از مهمترين منابع توليد كار و درآمدهاي صادراتي ميباشند. كانادا همچنين رهبر جهان در زمينه ارتباط راه دور، بيوتكنولوژي، هوافضا و صنايع دارويي است. روز به روز تعداد كارونيروي انساني در خدمات و صنايع فن آوري اطلاعات افرايش ميابد.

كانادا كشوري نوين و داراي فناوري پيشرفته ‌است و توان تأمين انرژي سوختي خود از منابع درون‌مرزي را دارد. اين كشور داراي منابع گسترده طبيعي است، و برخي از استان‌هاي آن وابستگي شديدي به استفاده از اين منابع دارند.

اين كشور از نظر صنعت و فناوري، كشوري پيشرفته است كه سيستم اقتصادي آن به شدت به خصوص در بخش بازرگاني و دادوستد به ايالات متّحده وابسته است، به نحوي كه باعث شده اين كشور رابطه اقتصادي پيچيده و بلند مدتي را با اين كشور داشته باشد - وابستگي اين كشور به بخش منابع طبيعي گرانبهايش نيز بسيار زياد مي‌باشد.

نزديكي جغرافيايي اين كشور، به آمريكا سبب شده تا روابط اقتصادي كانادا و آمريكا بسيار گسترده باشد، به گونه‌اي كه آمريكا و كانادا بزرگترين رابطه اقتصادي را در جهان دارند و حجم معاملات اين دو كشور با هم از معاملات هر دو كشور ديگري در جهان بيشتر است.

تورنتو نيز كه از شهرهاي مهم اين كشور است از نظر فعاليتهاي بورسي در دنيا بين ۱۰ كشور مهم از نظر بورس است.

كانادا در كنار آمريكا و مكزيك اعضاي تشكيل دهنده پيمان تجارت آزاد آمريكاي شمالي NAFTA است.

آب و هوا

آب و هواي كانادا بطور كلي سرد است بجز در بخش جنوب غربي، جايي كه استان بريتيش كلمبيا و شهر ونكوور در آن قرار دارند، كه داراي آب و هواي معتدل است. پايتخت كانادا شهر اتاوا ميباشد كه با ركورد شب هاي زمستاني ٣٥ درجه ي سانتيگراد زير صفر دومين پايتخت سرد دنياست.

بيشتر كانادا چهار فصل بهار، تابستان، پائيز و زمستان را به شكل قابل تفكيك تجربه مي كند. دماي هوا در كانادا از جايي به جاي ديگر مي تواند بسيار متفاوت با شد.

بهار: بهار فصل باراني در بسياري از نقاط كانادا است. دماي هوا در طول روز به تدريج بالا مي رود ولي شب ها خنك است. ميانگين دماي هوا در ماههاي مارس، آوريل و اوايل مي در حدود ١۲ درجه سانتي گراد بالاي صفر است.

تابستان: تابستان رسماً از ۲١ ژوئن آغاز مي شود. ولي براي اغلب كانادايي ها ماه هاي جولاي و آگوست تابستان محسوب مي شود. در قسمت هاي جنوبي كانادا دماي هوا به طور معمول بالاي ۲۰ درجه سانتي گراد است و گاهي اوقات به بالاي ۳۰ درجه نيز مي رسد.

پائيز: فصل پائيز از ماه سپتامبر آغاز مي شود. هوا خنك مي شود و برگهاي درختان زرد مي شوند و مي ريزند. معمولاً در اين موقع از سال باران زيادي مي بارد. در برخي مناطق كانادا بخصوص در مناطق شمالي و يا كوهستاني اين كشور بارش برف از نيمه دوم اكتبر آغاز مي شود. ميانگين دماي هوا در طول روز درحدود ١۰ تا ١۲ درجه سانتي گراد مي باشد. ماههاي پائيز عبارتند از سپتامبر، اكتبر و نوامبر.

زمستان: در طول ماههاي زمستان (دسامبر، ژانويه و فوريه) دماي هوا در بيشتر نقاط كشور در طول روز و شب زير صفر است. دماي برخي مناطق گاهاً به ۲۵- درجه زير صفر مي رسد و اين در حالي است كه سواحل غربي كانادا به ندرت دماي زير صفر را تجربه مي كنند. در بيشتر مناطق كانادا از اواسط دسامبر تا اواسط ماه مارس برف بر روي زمين ديده مي شود. هر چه قدر كه ارتفاع منطقه بيشتر باشد و يا به شمال كانادا نزديكتر باشد زمستان هاي سختتري نيز در آنجا وجود دارد.

استان‌ها و نواحي

كشور كانادا داراي ۱۰ استان و ۳ قلمرو و كلا به ۵ منطقه اصلي به نامهاي Atlantic، Prairies, North, Central و West Coast تشكيل شده است. فرهنگ و جمعيت هر يك از اين بخشهاي كانادا متفاوت بوده و چهره اي زيبا از چند فرهنگي كانادا ترسيم كرده است.

- Atlantic يا منطقه آتلانتيك: ازمجوعه استانهاي Nova Scotia, New Brunswick, Prince Edward Island و Lanrador & NewFounland تشكيل شده و ماهيگيري،‌ كشاورزي، جنگلداري، استخراج معدن و توريست از مهمترين فعاليت هاي منطقه آتلانتيك به شمار ميرود.

- Central Canada يا كاناداي مركزي: از مجموعه استانهاي Ontario و Quebec تشكيل گشته است. اين منطقه پرجمعيت ترين ناحيه در كشور كانادا است. انتاريو و كبك مجموعا بيشترين سهم از توليد محصولات كانادا را دارا هستند.

- Prairies يا منطقه فلات: از مجموعه استانهاي Manitoba، Saskatchewan و Alberta تشكيل شده است. بيشتر زمينهاي اين ناحيه صاف و بارور ميباشند و براي كشاورزي ايده آل هستند. همچنين اين مناطق غني از منابع انرژي ميباشند. اين منطقه از كوههاي راكي آغاز شده و در غرب آلبرتا به پايان ميرسد. سلسله جبال راكي شامل بلندترين قلل آمريكاي شمالي ميباشند.

- West Coast يا سواحل غربي: شامل استان British Columbia است كه به دليل دامنه ها و جنگل هاي بسار زببايش مشهور ميباشد. منابع طبيعي اين استان از قبيل چوب و ماهيگيري براي اقتصاد كشور بسيار مهم ميباشد. ميوه كاري و توريسم از ديگر فعاليتهاي مهم اين استان ميباشد.

- North يا منطقه شمال: اين منطقه از مجموعه سه سرزمين كانادا تشكيل شده و شامل Yukon ، Northwest Territories و Nunavut است. اين منطقه يك سوم از زمينهاي كانادا را تشكيل ميدهد. از منابع مهم اين منطقه ميتوان به نفت، گاز طبيعي، طلا، روي و سرب اشاره كرد.

استانهاي كانادا استقلال بيشتري نسبت به نواحي دارند و مسئوليت­ برنامه­ هاي اجتماعي از قبيل برنامه ­هاي بهداشتي، آموزشي و رفاهي را بر عهده دارند. در كل كانادا شرايط اقتصادي مطلوبش را مديون همين استانهاست به طوريكه درآمد اين ۱۰ استان با هم از درآمد دولت مركزي (فدرال) بيشتر است. اگرچه استان ها هر يك براي خود سياست­گذاري مي­كنند اما همگي تحت نظارت دولت فدرال هستند. به طور مثال با نظارت دولت طرح يكسان­سازي حقوق و درآمدها در تمامي استانها به اجرا درآمده به طوريكه ميزان ماليات در هر استان با ميزان درآمد در همان استان همخواني دارد و عدالت بين استانهاي ثروتمندتر و استانهاي كم ­درآمدتر برقرار شود.

ده استان كانادا عبارتند از:

۱. آلبرتا

٢. بريتش كلمبيا

٣. مانيتوبا

٤. نيوبرانزويك

٥. نيوفالند و لابرادور

٦. نوا اسكوشيا

٧. انتاريو

٨. جزيره پرينس ادوارد

٩. كبك

١٠. ساسكچووان

و سه ناحيه كانادا عبارتند از:

۱. ناحيه شمال غربي

٢. نوناووت

٣. يوكان

كانادا كشوري است در شمال قاره آمريكاي شمالي، با مساحت ۹٬۹۸۴٬۶۷۰ كيلومتر مربع، دومين كشور پهناور جهان است. هرچند كانادا، دومين كشور بزرگ دنياست، اما تنها حدود ۳۵ ميليون نفر (در سال ۲۰۱۴) جمعيت دارد.

ساختار حكومت در كانادا از پادشاه يا ملكه بريتانياي كبير، دولت فدرال، دو مجلس سنا و عوام، دولت‌هاي ايالتي و يك فرماندار كل كه به عنوان نماينده ملكه ايفاي نقش مي‌كند، تشكيل شده ‌است. رأي دهندگان كانادا و شهروندان نيز در قاعده اين هرم قرار مي‌گيرند. اين كشور تا سال ۱۷۱۳ مستعمره فرانسه بود. در اين سال انگليس كنترل آن را در دست گرفت و در قرن نوزدهم كانادا استقلال يافت.

شخص اول كانادا ملكه اليزابت دوم است كه قانون به امضا و به نام او رسميت و ضمانت اجرايي مي‌يابد. پايتخت سياسي كانادا شهر اتاوا است، محلي كه در آن مجلس كشور و خانة فرماندار كل قرار دارد. او به صورت تشريفاتي رئيس مملكت است و به عنوان نماينده ملكه اليزابت دوم در كانادا، مستعمرة سابق بريتانياي كبير، زندگي مي‌كند.

اين كشور با دارا بودن ۱۰ استان و ۳ ناحيه توسط دولت‌ استاني و مستقل از هم اداره مي‌شود ولي در كل تحت پوشش دولت فدرال اداره ميشود. اين كشور از غرب و شرق به اقيانوس اطلس و اقيانوس آرام و از شمال به اقيانوس منجمد شمالي و قاره شمالگان محدود مي‌شود و از جنوب و شمال غرب با ايالات متحده آمريكا همسايه‌است. نزديك به ۹۰ درصد از جمعيت اين كشور تا فاصله ۲۰۰ كيلومتري مرز آمريكا زندگي مي‌كنند. با وجود وسعت بسيار زياد اين كشور، كانادا از نظر پراكندگي جمعيت چهارمين كشور دنياست. در هر كيلومتر مربع فقط ۳ نفر زندگي مي كنند و شش شهر كانادا كه جمعيتي بيش از يك ميليون نفر دارند عبارتند از : تورنتو، مونترآل، ونكوور، كلگري، ادمونتون و اتاوا

ويزاي كانادا

پايتخت: شهر اتاوا پايتخت كشور كانادا بوده و حدود ۱ ميليون نفر جمعيت دارد. پرجمعيت ترين شهر كانادا تورنتو ميباشد كه جمعيت تورنتو بزرگ GTA حدود ۵.۵ ميليون نفراست. شهرهاي مونترال و ونكوور با ۳.۴ و ۱.۹ ميليون نفر در رده هاي بعدي هستند.

مسافت: واحد اندازه گيري مسافت در كانادا كيلومتر ميباشد. كانادا بيشتر از ۷۰۰۰ كيلومتر پهنا دارد. سفر زميني از هاليفاكس (شرق كانادا) تا ونكوور (غرب كانادا) حدود ۷ روز به طول ميكشد و اين در حالي است كه همين مسير به صورت هوايي حدود ۷ ساعت به طول مي انجامد.

جمعيت: جمعيت كانادا بر طبق آخرين گزارش اداره آمار كانادا (۱۵ نوامبر ۲۰۱۴) ۳۵٬۸۳۰٬۰۰۰ نفر است. حدود ۸۰٪ مردم كانادا در شهرهايي كه كمتر از ۲۵۰ كيلومتر تا مرزهاي آمريكا فاصله دارند زندگي ميكنند.

مهاجرت: مهاجرت به كانادا يكي از مهمترين بخشهاي اقتصاد و جمعيت كانادا محسوب ميشود. هر ساله هزاران نفر از مهاجرتهاي قانوني و كلاسهاي مختلف مهاجرتي وارد كانادا شده و در بازار كار كانادا مشغول به جذب و شروع زندگي جديد ميكنند.

جمعيت فرانسوي زبان: زبان فرانسه زبان مادري حدود ۶.۶ ميليون كانادائي است. بيشتر فرانسوي زبانان در استان كبك زندگي مي‌كنند. مونترآل دومين شهر بزرگ فرانسوي زبان دنياست اما در حدود يك ميليون نفر از آنها در استان‌هاي ديگر كانادا خصوصا انتاريو و نيوبرانزويك زندگي مي‌كنند. زبان فرانسه به همراه زبان انگليسي، دو زبان رسمي در كشور كانادا محسوب مي‌شوند.

نظام آموزشي: نظام آموزشي و ساختار كانادا در ايالات و قلمروهاي آن به كلي با يكديگر متفاوت اند. اما به طوركلي مي‌توان گفت نظام هاي آموزشي كشور كانادا از يك دوره پيش دبستاني با مدت زماني ۱ تا ۲ سال؛ مقطع آموزش ابتدايي با مدت زمان ۵ تا ۸ سال و مقطع آموزش متوسطه، تا پايان پايه ۱۲ تحصيلي، تشكيل شده ‌است.

اقتصاد كانادا: كانادا،‌ به عنوان يكي از اعضاي گروه هشت كشور صنعتي دنيا، داراي اقتصاد گسترده و گوناگوني است.

واحد پول كانادا، دلار است كه از نظر حجم مبادلات در سطح جهاني هفتمين واحد پول دنيا است. صنايع منابع طبيعي از قبيل جنگل داري، معدن داري، كشاورزي، صنايع نفت و گاز طبيعي، و ماهيگيري از مهمترين منابع توليد كار و درآمدهاي صادراتي ميباشند. كانادا همچنين رهبر جهان در زمينه ارتباط راه دور، بيوتكنولوژي، هوافضا و صنايع دارويي است. روز به روز تعداد كارونيروي انساني در خدمات و صنايع فن آوري اطلاعات افرايش ميابد.

كانادا كشوري نوين و داراي فناوري پيشرفته ‌است و توان تأمين انرژي سوختي خود از منابع درون‌مرزي را دارد. اين كشور داراي منابع گسترده طبيعي است، و برخي از استان‌هاي آن وابستگي شديدي به استفاده از اين منابع دارند.

اين كشور از نظر صنعت و فناوري، كشوري پيشرفته است كه سيستم اقتصادي آن به شدت به خصوص در بخش بازرگاني و دادوستد به ايالات متّحده وابسته است، به نحوي كه باعث شده اين كشور رابطه اقتصادي پيچيده و بلند مدتي را با اين كشور داشته باشد - وابستگي اين كشور به بخش منابع طبيعي گرانبهايش نيز بسيار زياد مي‌باشد.

نزديكي جغرافيايي اين كشور، به آمريكا سبب شده تا روابط اقتصادي كانادا و آمريكا بسيار گسترده باشد، به گونه‌اي كه آمريكا و كانادا بزرگترين رابطه اقتصادي را در جهان دارند و حجم معاملات اين دو كشور با هم از معاملات هر دو كشور ديگري در جهان بيشتر است.

تورنتو نيز كه از شهرهاي مهم اين كشور است از نظر فعاليتهاي بورسي در دنيا بين ۱۰ كشور مهم از نظر بورس است.

كانادا در كنار آمريكا و مكزيك اعضاي تشكيل دهنده پيمان تجارت آزاد آمريكاي شمالي NAFTA است.

آب و هوا

آب و هواي كانادا بطور كلي سرد است بجز در بخش جنوب غربي، جايي كه استان بريتيش كلمبيا و شهر ونكوور در آن قرار دارند، كه داراي آب و هواي معتدل است. پايتخت كانادا شهر اتاوا ميباشد كه با ركورد شب هاي زمستاني ٣٥ درجه ي سانتيگراد زير صفر دومين پايتخت سرد دنياست.

بيشتر كانادا چهار فصل بهار، تابستان، پائيز و زمستان را به شكل قابل تفكيك تجربه مي كند. دماي هوا در كانادا از جايي به جاي ديگر مي تواند بسيار متفاوت با شد.

بهار: بهار فصل باراني در بسياري از نقاط كانادا است. دماي هوا در طول روز به تدريج بالا مي رود ولي شب ها خنك است. ميانگين دماي هوا در ماههاي مارس، آوريل و اوايل مي در حدود ١۲ درجه سانتي گراد بالاي صفر است.

تابستان: تابستان رسماً از ۲١ ژوئن آغاز مي شود. ولي براي اغلب كانادايي ها ماه هاي جولاي و آگوست تابستان محسوب مي شود. در قسمت هاي جنوبي كانادا دماي هوا به طور معمول بالاي ۲۰ درجه سانتي گراد است و گاهي اوقات به بالاي ۳۰ درجه نيز مي رسد.

پائيز: فصل پائيز از ماه سپتامبر آغاز مي شود. هوا خنك مي شود و برگهاي درختان زرد مي شوند و مي ريزند. معمولاً در اين موقع از سال باران زيادي مي بارد. در برخي مناطق كانادا بخصوص در مناطق شمالي و يا كوهستاني اين كشور بارش برف از نيمه دوم اكتبر آغاز مي شود. ميانگين دماي هوا در طول روز درحدود ١۰ تا ١۲ درجه سانتي گراد مي باشد. ماههاي پائيز عبارتند از سپتامبر، اكتبر و نوامبر.

زمستان: در طول ماههاي زمستان (دسامبر، ژانويه و فوريه) دماي هوا در بيشتر نقاط كشور در طول روز و شب زير صفر است. دماي برخي مناطق گاهاً به ۲۵- درجه زير صفر مي رسد و اين در حالي است كه سواحل غربي كانادا به ندرت دماي زير صفر را تجربه مي كنند. در بيشتر مناطق كانادا از اواسط دسامبر تا اواسط ماه مارس برف بر روي زمين ديده مي شود. هر چه قدر كه ارتفاع منطقه بيشتر باشد و يا به شمال كانادا نزديكتر باشد زمستان هاي سختتري نيز در آنجا وجود دارد.

استان‌ها و نواحي

كشور كانادا داراي ۱۰ استان و ۳ قلمرو و كلا به ۵ منطقه اصلي به نامهاي Atlantic، Prairies, North, Central و West Coast تشكيل شده است. فرهنگ و جمعيت هر يك از اين بخشهاي كانادا متفاوت بوده و چهره اي زيبا از چند فرهنگي كانادا ترسيم كرده است.

- Atlantic يا منطقه آتلانتيك: ازمجوعه استانهاي Nova Scotia, New Brunswick, Prince Edward Island و Lanrador & NewFounland تشكيل شده و ماهيگيري،‌ كشاورزي، جنگلداري، استخراج معدن و توريست از مهمترين فعاليت هاي منطقه آتلانتيك به شمار ميرود.

- Central Canada يا كاناداي مركزي: از مجموعه استانهاي Ontario و Quebec تشكيل گشته است. اين منطقه پرجمعيت ترين ناحيه در كشور كانادا است. انتاريو و كبك مجموعا بيشترين سهم از توليد محصولات كانادا را دارا هستند.

- Prairies يا منطقه فلات: از مجموعه استانهاي Manitoba، Saskatchewan و Alberta تشكيل شده است. بيشتر زمينهاي اين ناحيه صاف و بارور ميباشند و براي كشاورزي ايده آل هستند. همچنين اين مناطق غني از منابع انرژي ميباشند. اين منطقه از كوههاي راكي آغاز شده و در غرب آلبرتا به پايان ميرسد. سلسله جبال راكي شامل بلندترين قلل آمريكاي شمالي ميباشند.

- West Coast يا سواحل غربي: شامل استان British Columbia است كه به دليل دامنه ها و جنگل هاي بسار زببايش مشهور ميباشد. منابع طبيعي اين استان از قبيل چوب و ماهيگيري براي اقتصاد كشور بسيار مهم ميباشد. ميوه كاري و توريسم از ديگر فعاليتهاي مهم اين استان ميباشد.

- North يا منطقه شمال: اين منطقه از مجموعه سه سرزمين كانادا تشكيل شده و شامل Yukon ، Northwest Territories و Nunavut است. اين منطقه يك سوم از زمينهاي كانادا را تشكيل ميدهد. از منابع مهم اين منطقه ميتوان به نفت، گاز طبيعي، طلا، روي و سرب اشاره كرد.

استانهاي كانادا استقلال بيشتري نسبت به نواحي دارند و مسئوليت­ برنامه­ هاي اجتماعي از قبيل برنامه ­هاي بهداشتي، آموزشي و رفاهي را بر عهده دارند. در كل كانادا شرايط اقتصادي مطلوبش را مديون همين استانهاست به طوريكه درآمد اين ۱۰ استان با هم از درآمد دولت مركزي (فدرال) بيشتر است. اگرچه استان ها هر يك براي خود سياست­گذاري مي­كنند اما همگي تحت نظارت دولت فدرال هستند. به طور مثال با نظارت دولت طرح يكسان­سازي حقوق و درآمدها در تمامي استانها به اجرا درآمده به طوريكه ميزان ماليات در هر استان با ميزان درآمد در همان استان همخواني دارد و عدالت بين استانهاي ثروتمندتر و استانهاي كم ­درآمدتر برقرار شود.

ده استان كانادا عبارتند از:

۱. آلبرتا

٢. بريتش كلمبيا

٣. مانيتوبا

٤. نيوبرانزويك

٥. نيوفالند و لابرادور

٦. نوا اسكوشيا

٧. انتاريو

٨. جزيره پرينس ادوارد

٩. كبك

١٠. ساسكچووان

و سه ناحيه كانادا عبارتند از:

۱. ناحيه شمال غربي

٢. نوناووت

٣. يوكان

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 4

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 38
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 12
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 66
  • بازدید ماه : 123
  • بازدید سال : 330
  • بازدید کلی : 18134
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه