loading...

تورهاي مسافرتي

ارئه دهنده تور هاي مسافرتي

بازدید : 16
دوشنبه 18 دی 1402 زمان : 16:17

شرایط اخذ ویزا چیست؟

شرایط اخذ ویزا بستگی به کشور مقصد، هدف سفر، مدت اقامت و وضعیت تمکن مالی و شغلی متقاضی دارد. برخی از کشورها شهروندان کشورهای خاص را معاف از اخذ ویزا می‌کنند و برخی دیگر شرایط سخت‌تری را برای اخذ ویزا قائل هستند. برای مثال، ایرانیان برای ورود به کشور ترکیه نیاز به ویزا ندارند، اما برای ورود به کشورهای منطقه شینگن باید ویزای مخصوص آن را اخذ کنند.

شرایط اخذ ویزا ممکن است با تغییرات سیاسی و اقتصادی کشورها نیز تغییر کند. بنابراین، قبل از سفر به یک کشور، باید از آخرین شرایط اخذ ویزای مقصدتان از طریق سایت سفارت یا کنسولگری آن کشور مطلع شوید.

به طور کلی برای اخذ ویزا باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • داشتن پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار باقی‌مانده
  • داشتن مدارک مربوط به هدف از سفر همچون دعوت‌نامه، رزرو هتل، بلیط رفت و برگشت و…
  • داشتن مدارک مربوط به وضعیت مالی همچون گواهی حساب بانکی، اظهارنامه مالیاتی، حقوق و دستمزد و…
  • داشتن مدارک مربوط به وضعیت شغلی همچون گواهی کار، کارت بازنشستگی، کارت دانشجویی و…
  • داشتن مدارک مربوط به وضعیت خانوادگی همچون شناسنامه، کارت ملی، ازدواج، طلاق و…
  • داشتن مدارک مربوط به وضعیت سلامتی همچون گواهی واکسیناسیون، بیمه سلامت، گواهی عدم ابتلا به بیماری‌های واگیردار و…
  • داشتن عکس رنگی با اندازه و زمینه مشخص
  • پرداخت هزینه‌های اخذ ویزا

انواع ویزاهارا از ما بخواهید : ویزای کانادا - ویزای شینگن - ویزای انگلیس

چه کسانی مجاز به اخذ ویزا نیستند؟

کسانی که ممنوع‌الخروج از کشور خودشان هستند، مجاز به اخذ ویزا نیستند. ممنوع‌الخروجی ممکن است به دلایل مختلفی از جمله داشتن بدهی، پرونده قضایی، محکومیت، خدمت سربازی، تحصیل و یا مسائل سیاسی اعمال شود.

همچنین کسانی که در گذشته ویزای خود را نقض کرده‌اند، مثلا با اقامت غیرقانونی، کار غیر‌مجاز، تحصیل بدون مجوز و یا ارتکاب جرم در کشور مقصد، ممکن است از اخذ ویزا محروم شوند. برخی از کشورها نیز به دلایل سیاسی یا امنیتی، شهروندان کشورهای خاص را از اخذ ویزا محروم می‌کنند.

بازدید : 3
دوشنبه 18 دی 1402 زمان : 16:02

هند سرزمین تضادها است. در این کشور زیبا و پهناور، قوم‌ها و نژادهای گوناگون با فرهنگ‌ها و ادیان متفاوت در کنار هم زندگی می‌کنند. یک ششم از جمعیت دنیا در این کشور زندگی می‌کنند پس تعجبی نیست که هزاران دین و آیین گوناگون در هند وجود داشته باشد. در هندوستان از آپارتمان‌های بلند و آسمان‌خراش‌های باشکوه تا زاغه‌ها و کلبه‌های ساده‌ روستایی وجود دارد. عده‌ای در شهرهای بزرگ با بهترین و به‌روزترین امکانات زندگی می‌کنند و برخی دیگر در دورافتاده‌ترین روستاها به سر می‌برند و زندگی آن‌ها پس از گذر قرن‌ها، به‌ندرت دچار تغییر و تحول شده است.

یک عمر زمان نیاز دارید تا تمام آثار به جا مانده از امپراتوری‌های باستانی و چشم‌اندازهای شگفتی طبیعی هند را ببینید. طبیعت هند بسیار متنوع است؛ از جنگل‌های انبوه میزبان هزاران ببر گرفته تا صحراهای یخ‌زده‌ هیمالیا، اما در اولین سفر خود به هند، بازدید از مثلث طلایی هند یعنی دهلی، آگرا و جیپور را در برنامه‌ خود قرار دهید تا گوشه‌ای از جاذبه‌های بی‌پایان هند را تماشا کنید. ۳۲ اثر ثبت شده در میراث جهانی یونسکو در این کشور دیدنی و بزرگ، منتظر حضور گردشگران است.

از آنجایی که هند سرزمین پهناوری است و تنوع آب‌و‌هوایی دارد، بهترین زمان برای سفر به آن، با توجه به منطقه‌ای که قصد سفر دارید، متفاوت است.

تور هند / تور دبی

هیمالیای غربی: بهترین زمان برای سفر به سرینگر، از مارس تا اکتبر است. از ژوئیه تا اوت، هوا سرد و در زمستان مرطوب است. شیملا در ارتفاع بالاتری قرار دارد بنابراین در زمستان سردتر است. برخی از مناطق مانند گلمرگ، مانالی و پهلگام معمولا از دسامبر تا مارس، زیر چندین فوت برف قرار دارند. لداخ، صحرایی مرتفع و دارای آب‌و‌هوای بسیار سردی است. مسیرهای کوهستانی این منطقه از ژوئیه تا اکتبر قابل دسترسی است.

دشت‌های شمالی: شهرهایی مثل دهلی نو، بنارس، لاکنو و پاتنا، تغییرات زیاد آب‌و‌هوایی را تجربه می‌کنند. این شهرها معمولا از آوریل تا اواسط ژوئن، گرم هستند و در زمستان بین نوامبر تا فوریه بسیار سرد و در زمستان‌ها سوزان هستند. تابستان‌های این مناطق گرم است و فصل بارندگی از ژوئن تا سپتامبر ادامه دارد.

بخش‌های مرکزی: ایالت Madhya Pradesh گرمای هوای کمتری در فصل تابستان تجربه می‌کند اما فصل بارانی یعنی بین ژوئیه تا سپتامبر، بارندگی در این منطقه زیاد است. زمستان‌ها، در شب دمای هوا کاهش پیدا می‌کند.

غرب هند: از نوامبر تا فوریه بهترین آب‌و‌هوا در این بخش حاکم است. البته شب‌ها هوا سرد می‌شود. تابستان‌ها هوا بسیار گرم است و بارندگی‌های شدید بین اواسط ژوئن تا اواسط سپتامبر ادامه دارد.

شرق هند: آب‌و‌هوا در ایالت‌هایی چون Orissa که سیل‌خیز است، از اکتبر تا فوریه خنک‌تر است. از مارس تا مه گرم و سوزان است و از ژوئن تا اکتبر، باران‌های شدید موسمی می‌بارد.

جنوب غربی: بهترین آب‌و‌هوای این بخش را از نوامبر تا مارس تجربه خواهید کرد. بارندگی‌های موسمی بین اواخر آوریل تا ژوئیه ادامه دارد. دمای هوا در تابستان به زیادی مناطق شمالی هند نیست ولی رطوبت زیادی وجود دارد. در مناطق ساحلی، نسیم خنکی می‌وزد.

جنوب شرقی: بارندگی بین اکتبر و دسامبر ادامه دارد و در تمام طول سال میزان رطوبت و دمای هوا بالا است. در زمستان‌ها، تپه‌ها و مناطق مرتفع، سرد می‌شوند.

شمال شرقی: از مارس تا ژوئن و از سپتامبر تا نوامبر، خشک‌ترین و مطبوع‌ترین زمان سال است. در بقیه‌ ایام سال، بارندگی‌های شدیدی وجود دارد.

بازدید : 0
دوشنبه 18 دی 1402 زمان : 15:56

جذاب‌ترین جاهای دیدنی وان کجاست؟

وان شهری در شرق ترکیه است که جاذبه‌های گردشگری معروف فراوانی دارد. برخی از محبوب‌ترین آنها عبارتند از:

1. قلعه وان: این قلعه باستانی که به ارگ وان نیز معروف است بر روی تپه‌ای مشرف به شهر قرار دارد. این شهر توسط اورارتوی‌ها در قرن نهم قبل از میلاد ساخته شد و برای قرن‌ها نمادی از تاریخ و فرهنگ شهر وان بوده است.

2. جزیره آکدامار: این جزیره کوچک در دریاچه وان قرار دارد و کلیسای جامع ارمنی صلیب مقدس متعلق به قرن دهم را در خود جای داده است. کلیسای جامع به دلیل کنده کاری‌های سنگی پیچیده و مناظر خیره کننده دریاچه مشهور است.

3. آبشار مرادیه: این آبشارهای زیبا در نزدیکی شهر مرادیه قرار دارند و مقصدی محبوب برای گردشگرانی هستند که می‌خواهند از زیبایی‌های طبیعی منطقه لذت ببرند.

4. موزه وان: این موزه در مرکز شهر قرار دارد و نمایشگاه‌هایی از تاریخ و فرهنگ منطقه وان از جمله آثاری از امپراتوری‌های اورارتویی و عثمانی را به نمایش می‌گذارد.

5. قلعه هوساپ: این قلعه قرون وسطایی، در حدود 50 کیلومتری شرق وان قرار دارد و به دلیل معماری خاص و مناظر زیبا شهرت دارد.

6. خانه گربه وان: این موزه به گربه‌های وان اختصاص داده شده است، نژاد منحصر به فردی از گربه که بومی منطقه اطراف دریاچه وان است. در این خانه زیبا، بازدیدکنندگان می‌توانند با تاریخچه این نژاد آشنا شوند و نمونه‌هایی از گربه‌ها را در زیستگاه طبیعی خود ببینند.

انوع تورهای ترگیه از ما بخواهید : تور وان - تور استانبول - تور آنتالیا

کاربردی‌ترین شماره‌هایی که در وان ممکن است لازم شود.

کد تلفن شهر وان: 432

شماره آتش‌نشانی در شهر وان ترکیه: 110

شماره آمبولانس در شهر وان: 112

شماره مرکز پلیس در وان ترکیه: 155

شماره فرودگاه وان: 1 0 227 432 90+

شماره بیمارستان دولتی ایپک یولو در شهر وان: 78 21719 432

فاصله وان تا مرز ایران: 100 کیلومتر تا مرز رازی

بازدید : 265
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

مجري مستقيم اخذ ويزاي كانادا
وقت سفارت كانادا
ويزاي مولتي كانادا
ويزاي 5 ساله كانادا توريستي
شادي سفر | 88993177-021

با بهترين تورها در خدمت شما هستيم
تور لبنان | تور گرجستان | تور آنتاليا | تور استانبول | تور قبرس | تور چين | تور جام جهاني روسيه

بازدید : 260
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

كشور كوچك لبنان را به‌طور كلي مي‌توان به چهار ناحيه تقسيم كرد: سواحل اين كشور (۲۲۵ كيلومتر )، مناطق كوهستاني لبنان به‌موازات ساحل ( ۱۶۰ كيلومتر طول، مرتفع‌ترين قله با ۳۰۸۸ متر ارتفاع)، دره بقاع (Beqa’a) در شمال و كوه‌هاي بين لبنان و سوريه ( ۱۵۰ كيلومتر طول، بلندترين قله ۲۸۱۴ متر).

۱. بيروت

بيروت پايتختي پرهياهوي لبنان است كه به عروس خاورميانه شهرت يافته. از امكان فرهنگي و ستون‌ها و مجسمه‌ها و سنگ‌فرش‌هاي زيبايش گرفته تا جاذبه‌هاي طبيعي و مناطق سر سبز ديدني اطراف اين شهر، در بيروت هر آنچه مي‌خواهيد ببينيد پيش رويتان قرار گرفته است. بناهاي بتني، ساختمان‌هاي سر به فلك كشيده، رستوران‌هاي بزرگ با غذاهاي فوق‌العاده لذيذ و سالم، مردم دوست‌داشتني اين شهر و موزه‌هاي تاريخيو فرهنگي تنها بخشي از زيبايي‌هاي پاريس خاورميانه است. ( اگر به بيروت سفر كرديد ( تور لبنان )، به‌هيچ‌وجه صرف غذايي دلپذير در رستوران ليلا را فراموش نكنيد.)

۲. بعلبك

گنجينه‌هاي بي‌نظير و خيره‌كننده باستان‌شناسي در دره بقاع واقع شده است. معبد باستاني باكوس (Bacchus) در اين دره، به بهترين شكل از گزند گذر تاريخ مصون مانده است. معبد زيباي ژوپيتر نيز با شش ستون زيبا در اين دره خود نمايي مي‌كند. هرساله در فصل تابستان و بر ويرانه‌هاي تاريخي بعلبك، جشنواره تابستاني بعلبك با حضور هنرمندان مشهور بين‌المللي برگزار مي‌شود. بعلبك يكي از مناطق ثبت شده در فهرست آثار باستاني يونسكو است. اگر به دره بقاع سفر كرديد، گذراندن يك روز در طبيعي‌ات بكر مزارع تانايل به‌يادماندني خواهد بود.

۳. غار جيتا (Jeita grotto)

اين غار در ۲۰ كيلومتري بيروت و در دره نهر الكلب واقع شده است. تركيب بازديد از اين غار، با باغ‌وحشي كه در نزديكي آن قرار گرفته، روز خاطره‌انگيزي را برايتان رقم خواهد زد. اين غار براي سال‌ها به دليل وقوع جنگ بسته نگاه داشته شد، اما خوشبختانه به تازگي امكان بازديد از آن براي گردشگران فراهم آمده است. تور بازديد از اين غارها، با اتومبيل‌هاي ميني كابل آغاز مي‌شود تا شما را به دهانه غار برساند. پس از آن با يك غار بالايي و يك غار پاييني مواجه خواهيد شد. بازديد از غار پاييني تنها با قايق‌هاي تعبيه شده در آن امكان‌پذير خواهد بود، زيرا در كانال‌هاي بستر اين غار، رودخانه‌اي در جريان است. در بازديد از غار بالايي، با بزرگ‌ترين استالاگتيت شناخته شده در جهان روبرو خواهيد شد.

۴. بيبلوس / جبيل (Byblos/Jbeil)

بيبلوس اگر نه از قديمي‌ترين، يكي از قديمي‌ترين شهرهاي جهان است كه هيچگاه خالي از سكنه نشده است. در اين شهر، مناطق ديدني باستاني، بندري دنج و زيبا و رستوران‌هايي با غذاهاي خوشمزه خواهيد يافت. اگر به بيبلوس سفر كرديد، غذا خوردن در رستوران باب المينا با نمايي زيبا از بندر اين شهر را از دست ندهيد، زيرا آرامش خاصي بر وجودتان طنين‌انداز خواهد شد.

۵. فارايا (Faraya)

تفرجگاه مزار درست در بالاي روستاي فارايا واقع‌شده است. پيست اسكي اين تفرجگاه در ارتفاع ۲۴۶۵ متري از سطح دريا قرار گرفته و امكاناتي مدرن و هتلي بين‌قاره‌اي در كنار آن دارد. اين پيست داراي شيب جالب توجه ۴۲ درجه است. براي سفر به اين پيست، حدود ۴۰ دقيقه از بيروت رانندگي با اتومبيل زمان لازم است. در نزديكي روستاي فارايا روستاي فقرا واقع شده كه ويرانه‌هاي باستاني از يك معبد فنيقي و يك برج رومي را درخود جاي داده است. پس از اين روستا نيز پلي طبيعي از فرسايش خاك توسط باد به وجود آمده، كه طول آن ۳۸ متر است و باور طبيعي بودن آن به سختي به ذهن خطور مي‌كند.

۶. بيت الدين

اگر به لبنان سفر كرديد، به هيچ روي سفر به بيت‌الدين را از دست ندهيد. كاخ بيت‌الدين شاهكار معماري قرن ۱۹ ميلادي است كه به دستور امير شبير دوم و در طي مدت ۳۰ سال ساخته شده است. بيت الدين در ۴۰ كيلومتري بيروت واقع شده و سفر يك روزه به آن به همراه بازديد از روستاي دير القمر كه در نزديكي آن واقع‌شده، بهترين انتخاب خواهد بود. در فصل تابستان بسياري از جشنواره‌هاي فرهنگي و هنري به همراه نواختن موسيقي و اجراي تئاتر در اين شهر برگزار مي‌شود. علاوه بر آن موزهاي بسياري از سلاح و طلا و جواهر سلطنتي و همچنين موزه‌اي از موزاييك‌هاي دوره بيزانس و موزه باستان در اين كاخ واقع‌شده است. اما معماري اين كاخ به حدي استثنايي است كه تماشاي بناي اين زيباي اين كاخ از ديدن موزه‌هاي آن هيجان‌انگيزتر است.

۷. درختان سرو

سرو نماد غرور و سمبل لبناني‌ها است. جنگلي كوچك از سروهاي لبناني در ارتفاع ۱۸۴۰ متري در كوهستان‌هاي بچار (Bcharre) واقع شده است. اين جنگل وجود دارند، به الارض رب به معناي سرزمين خداوند مشهور است و به عنوان ميراث جهاني در فهرست يونسكو قرار گرفته است. بيشتر درختان سرو لبنان چند صد سال عمر دارند و گفته مي‌شود عمر برخي از آن‌ها به بيش از دو هزار سال مي‌رسد. درختان سرو منطقه‌هاي بچار و قاديشا مناسب‌ترين مكان‌ها براي پياده‌روي در ميان درختان سرو لبنان هستند. جبران خليل جبران نويسنده بزرگ لبناني در منطقه بچار متولد شد و با كمي پرس و جو خانه‌ي او را در اين منطقه خواهيد يافت.

۸. طير/سور (Tyre/Sour)

در بازديد از اين منطقه، ويرانه‌هاي باستاني فنقي‌ها، پيست اسب‌دواني روميان باستان و گورستان‌هاي قديمي را از دست ندهيد. اين منطقه نيز در سال ۱۹۸۴ به فهرست ميراث جهاني يونسكو افزوده شد.

۹. دير القمر (Deir el-Qamar)

آنطور كه از نامش برمي‌آيد، اين روستا صومعه‌اي براي آرامش ماه بوده است. اين روستاي زيباي ماروني ها نيز در فهرست ميراث جهاني يونسكو قرار گرفته است. همان‌طور كه مشاهده مي‌كنيد، جاي‌جاي خاك لبنان به حدي ارزشمند است كه در فهرست آثار جهاني يونسكو قرار گرفته است. كاخي زيبا در دير القمر واقع شده است. همان‌طور كه گفته شد، سفر يك روزه به روستاي دير القمر و كاخ بيت‌الدين مي‌تواند بهترين گزينه باشد.

۱۰. صيدون / صيدا (Sidon/Saida)

خيابان باستاني فنقي‌ها در جنوب شهر صيدون غرق در تاريخ است. در خيابان‌ها و سوق‌هاي زيباي اين شهر قدم بزنيد، نگاهي به قلعه‌هاي زيباي دريا و خان الفرنج بياندازيد. موزه صابون در اين شهر بسيار سرگرم‌كننده و ديدني است. در اين موزه مي‌توانيد صابون روغن زيتون به‌عنوان سوغات خريداري كنيد. مسجد بزرگ و مناطق باستان‌شناسي ارزشمند اين شهر بسيار ديدني است. در پايان برخي از نكته هاي جالب توجه درباره لبنان را بدانيد: زبان رسمي كشور لبنان، عربي است. اما مردم اين كشور غالباً به سه زبان عربي، فرانسوي و انگليسي مسلط هستند.

تركيب جمعيتي لبنان شامل ۶۰ تا ۷۰ درصد از مسلمانان و ۳۰ تا ۴۰ از مسيحيان است. ارز كشور لبنان پوند لبناني است، اما بسياري از قيمت‌ها به دلار آمريكا هستند. براي پرداخت هزينه اجناس نيز مي‌توانيد دلار بپردازيد. در اين كشور دستگاهاي عابر بانك به خوبي در جاي‌جاي كشور تعبيه شده‌اند. ارائه خدمات پزشكي در بيروت از استانداردهاي بالايي برخوردار است. در شهر بيمارستان‌ها، داروخانه‌ها و پزشكان بسياري وجود دارد. لبنان داراي آب و هواي معتدل مديترانه‌اي است، به‌گونه‌اي كه حدود ۳۰۰ روز از سال هواي آفتابي دارد. در زمستان‌هاي لبنان باران‌هاي ملايمي مي‌بارد. كوهستان‌هاي اين كشور اما زمستان‌هاي برفي و تابستان‌هايي سردتر و خشك‌تر از نواحي ساحلي اين كشور را به خود مي‌بينند.

بازدید : 259
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

تور لبنان

7شب و 8 روز بيروت

پرواز ماهان


پنج شنبه هر هفته تا اطلاع ثانوي


خدمات تور لبنان :

اقامت همراه با صبحانه ، ترانسفر فرودگاهي ، راهنماي فارسي زبان ، بيمه مسافرتي

بازدید : 250
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

درباره لبنان
لبنان كشوري كوچك و كوهستاني در غرب آسيا و خاورميانه و در كنار ساحل شرقي درياي مديترانه است. واژه لبنان از واژه سامي «لبن» كه اشاره به قله‌هاي سفيد كوهستان‌هاي لبنان دارد، گرفته شده‌است. لبنان يكي از كوچك‌ترين كشورهاي دنياست كه مساحتي حدود ۱۰۴۵۲ كيلومتر مربع دارد. بسياري از مناطق آن كوهستاني است به جز مناطق ساحلي كم عرض و دره بقا كه بخش مهمي از صنعت كشاورزي لبنان را تشكيل مي‌دهد. تا قبل از جنگ داخلي ۱۹۹۰-۱۹۷۵ لبنان كشوري متمول در منطقه و پايتخت بانكداري جهان عرب محسوب مي‌شد و تعداد زيادي توريست را جذب خود مي‌كرد تا حدي كه بيروت را به عنوان پاريس خاورميانه مي‌شناختند و همچنين به دليل قدرت مالي بسيار لبنان را به عنوان سوئيس خاورميانه مي‌شناختند. پس از پايان جنگهاي داخلي امروزه هم پذيراي توريست هاي زيادي از كشورهاي مختلف مي باشد.
بيروت شهري بندري است كه بر روي دماغه‌اي كوچك و دركنار درياي مديترانه قرار گرفته و بزرگ‌ترين شهر و پايتخت كشور لبنان است. شهر بيروت در ميانهٔ كرانه مديترانه‌اي لبنان و بر روي يك شبه جزيره جاي گرفته‌ است.
بيروت را پاريس خاورميانه و عده اي عروس خاورميانه لقب داده اند، لقبي كه هر مسافري آنرا تاييد مي كند ، مجسمه هاي اين شهر و سنگ فرش هاي خيابان ، سبك متفاوت زندگي در كـنار يكديگر و تاريخي كه هزاران قصه از آن بيرون آمده، مي تواند كمي شباهت را توجيه كـند. به تمام اين ها هم جواري آب هاي مديترانه را هم اضافه كنيد.
تور لبنان

بهترين زمان سفر به لبنان
بهار و پاييز بهترين زمان سفر به لبنان مي باشد ، بهــــار در بيروت از بقيه فصل ها با روزهاي طولاني با آفتـــاب ملايـم و گلهاي رنگارنگ و شب هاي خنك با دريايي آرام دوست داشتني تر است .
تابستان ها ميزان رطوبت و گرماي هـوا بالا ميرود . زمستان بيشترين ميزان سرما و بارندگي را دارد،اما از آخرين باري كه در بيروت برف آمده بيشتر از شـــــصت سال مي گــذرد. پـــــس خيال تان راحت باشد،در سردترين روزهاي سال هم به لباس هاي خيلي گرم احتياج نـدارد.

بازدید : 265
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

سفري لوكس و رويايي به عروس خاورميانه ، پاريس كوچك (لــــــبنـان)

مجري مستقيم تور لبنان با بهترين كيفيت و قيمت ها

خاص باشيد و خاص سفر كنيد

تور لبنان / بليط لبنان / تور لبنان نوروز

شادي سفر | 88993177-021

بازدید : 259
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

آشنايي با لبنان

بيروت شهري بندري است كه بر روي دماغه‌اي كوچك و دركنار درياي مديترانه قرار گرفته و بزرگ‌ترين شهر و پايتخت كشور لبنان است. جمعيت اين شهر در سال ۲۰۰۷ ميلادي ۲.۱ ميليون نفر بود. شهر بيروت در ميانهٔ كرانه مديترانه‌اي لبنان و بر روي يك شبه جزيره جاي گرفته‌است. اين شهر كانون فرهنگي منطقه خود است و از ديدگاه رسانه‌اي، تئاتر، فعاليت‌هاي فرهنگي و زندگي شبانه در جهان عرب نام‌دار است.

بيروت را پاريس خاورميانه لقب داده اند؛ لقبي كه با سفر به آن متوجه مي شويد كه چندان هم اغراق آميز نيست؛ مجسمه ها ، سنگ فرش هاي خيابان ، سبك متفاوت زندگي در كـنار يكديگر و تاريخي كه هزاران قصه از آن بيرون آمده، مي تواند كمي شباهت را توجيه كـند. به تمام اين ها هم جواري آب هاي مديترانه را هم اضافه كنيد.به هر حال اين شهر، پايتخـت لبنان است؛ كشوري كه هميشه عروس، بهار و يا بهشت شرق لقب گرفته است

بهــــار بيروت از بقيه فصل ها دوست داشتني تر است؛ روزهاي طولاني با آفتـــاب ملايـم و گلهاي رنگارنگ و شب هاي خنك با دريايي آرام. تابستان ها ميزان رطوبت و گرماي هـوا بالا ميرود و از پاييز بارندگي ها شروع ميشود.زمستان بيشترين ميزان سرما و بارندگي را دارد،اما از آخرين باري كه در بيروت برف آمده بيشتر از شـــــصت سال مي گــذرد.پـــــس خيال تان راحت باشد،در سردترين روزهاي سال هم به لباس هاي خيلي گرم احتياج نـدارد.

حمل و نقل

لـبنان يــك فـــرودگـــاه بين المللي بيشتر ندارد كه آن هم در جنوب بيروت واقع شده است. فرودگاه بين المللي :«رفيق حريري» تا مركز شهر حدود 10دقيقه فاصله دارد و براي اين مسير يا بايدميني بوس هاي سفيد رنگ راسوار شد يا تاكسي گرفت.

بر روي درهاي جلوي تاكسي هاي اصلي ،طرح لوگوي فرودگاه هست و تعدادي باجه تاكسي راني هم در اطراف ترميتال شماره يك وجود دارد كه البته ممكن است كرايه بيشتري طلب كنند،در كل كرايه تاكسي در بيروت خيلي گران نيست مگر اين كه تاكسي تلفني رزرو كرده باشيد به خاطر ترافيك سنگين خيابان هابه خصوص در مكز شهر ، اگر براي مدت محدودي به بيروت سفر كرده ايد ،پيشنهاد ميكنيم به فكر اجاره ماشين نباشيد به جز وقتي كه بخـــــواهيد در در اطراف شهر بچرخيد و يا از هتل تا ساحل را رانندگي كنيد كه درآن صورت هــــــم فراموش نكنيد بدون گواهينامه بين المللي به شما ماشين اجازه نمي دهند.

يكي از معمول ترين و به صرفه ترين گزينه حمل و نقل در بيروت تاكسي هاي اشتراكي چهار نفره هستند كه سرويس ناميده مي شوند.سرويس ها در مسيرهاي مشخصي رفت و آمد دارند و شبيه به تاكسي هاي خطي ايران كار مي كنند.با اين حال شايد بد نباشد خـيلي از مسيرها را پياده طي كنيد وبا سبك زندگي بيروتي ها و كوچه و خيابان هايش بيشــتر آشنا شويد.

تور لبنان

يكي از جاهايي كه احتمالا تعريفش را از كساني كه بيروت سفر كرده اند شنيده ايد منطقه «حريصا»ست. اينجا بهترين محل براي توريست هاست؛منطقه اي كه بالاي ارتــــفـاعات لبنان واقع شده و كافه ها و رستوران هاي آن هيچ وقت خالي نيست براي بالا رفـــــتن از صــــخره هاي «حريصا» بد نيست كه تله كابين سواري را در لبنان تجربه كنيد و يكي از زيباترين چشم اندازهاي جهان را ببينيد .

خياباني براي همه فصول

اگراهل گالري گردي و بازديد از موزه ها باشيد موزه ملي بيروت كه در جنوب خــيابـان «اشرفيه»پاتوقي دوست داشتني ساخته است اگر تصميم داريد هرشـــــب و روزي كه در لبنان هستيد خوش بگذرانيد و دسترسي خوبي هم به ديگر جاهاي ديدني شهر داشته باشيد خيابان «اشرفيه» باوجودقيمت هاي بالاي هتل هايش يكي ازبهترين انتخاب ها براي اقامت كردن است.

شگفتي هاي طبيعت

اگر ديدن شگفتي هاي طبيعت براي شما جذاب باشد بيروت حداقل دو تا ازمـعروف هـاي آن را دارد يكي صخره هاي«روشه» در غرب شهر كه مي توان گفت نماد بيروت به حـــساب مي آيد.و به آن ها «عشاق» نيزمي گويند؛يكي هم غار «جعيتا»كه درهجده كيلومتري شمال شهر واقع شده ، ولي براي رفتن به آن جا علاوه بر تورهاي روزانه اي كه برگزار مي شود امكان كرايه تاكسي و يا اتوبوس هم وجود دارد غار «جعيتا» در ميان كوه هاي زيبا قـــرار گرفته و دو طبقه است ؛غار بالا و غار پايين كه براي رفتن به غار بالا بايد سوار تله كابيني شد كه از ميان جنگلي زيبا مي گذرد.

شهر شيك پوشان

بيروت امروزي مملو از فروشگاه هاي برندهاي معروفي است كه قيمت هايشان هم به خاطر اسم و رسمشان بالاست. به همين خاطر براي خريد لباس بيروت شهر شيك پوشان اســــت. با اين كه در بازارهاي محلي و سنتي مي توان لباس هاي ارزان قيمت هم پيدا كرد ولي كم تر مسافري پيدا مي شود كه يك بار سراغ فروشگاه هاي خيابان «حمرا» ويا مركزخريد СΑΒ نرفته باشد.براي ديدن بازارهاي قديمي بيـــــروت بدنيست سري به خيابان هـــــــاي «وردون» و «مارالياس» بزنيد.عطر، ادويه، پارچه و شال از سوغاتي هاي سنتي بيروت است.

يكي از خوشمزه ترين شهرهاي دنيا

بيروت را مي توانيكي از خوشمزه ترين شهرهاي دنيا ناميد؛از لبنيات،ميوه و سبزيجات تازه آن كه بگذريم،غذاهاي اصلي مثل كباب ها و پيش غذاهاي لبناني از خوش طعم ترين غذاهاي خواهــد بود كه تا به حال خورده ايد با اين كه بيشتر رستوران هاي فست فود زنجيره اي دنيا زنجــــيره اي دنيا در بيروت هم شعبه دارند،شباهت ذائقه ي لبناني ها به غذا هاي ايراني و همين طور فراوانــي غذاي حلال باعث شده كم تر مسافر ايراني در اين شهر سراغ فست فود هاي زنجيره اي را بگيرد.

پيشنهادمي كنيم بيشترمراقب سلامتي تان باشيد،غذاهاي لبناني آنقدرجذاب هستند كه درخوردن شان زياده روي كنيد؛بهتر است آب زياد بنوشيد،پياده روي كنيد و ميوه و سبزيجات را فراموش نكـنيد؛ اگر با اضافه وزن به خانه برگرديدهيچ مشكلي پيش نمي آيد،اما بهتراست كه خاطره تان ازعروس خاورميانه را با بيماري خراب نكنيد

پول

واحد رسمي پول لبنان لير لبناني است و به دليل نظام پولي اين كشور تبديل پولهاي خارجي به لير به سهولت امكان‌پذير است. همچنين با استفاده تسهيلات بانكي اين كشور مي‌توان از كارتهاي هوشمند اعتباري نيز استفاده نمود.

جاذبه هاي گردشگري لبنان

۱.بيروت

بيروت پايتختي پرهياهوي لبنان است كه به عروس خاورميانه شهرت يافته. از امكان فرهنگي و ستون‌ها و مجسمه‌ها و سنگ‌فرش‌هاي زيبايش گرفته تا جاذبه‌هاي طبيعي و مناطق سر سبز ديدني اطراف اين شهر، در بيروت هر آنچه مي‌خواهيد ببينيد پيش رويتان قرارگرفته است. بناهاي بتني، ساختمان‌هاي سر به فلك كشيده، رستوران‌هاي بزرگ با غذاهاي فوق‌العاده لذيذ و سالم، مردم دوست‌داشتني اين شهر و موزه‌هاي تاريخي و فرهنگي تنها بخشي از زيبايي‌هاي پاريس خاورميانه است. ( اگر به بيروت سفر كرديد، به‌هيچ‌وجه صرف غذايي دلپذير در رستوران ليلا را فراموش نكنيد.)

۲.بعلبك

گنجينه‌هاي بي‌نظير و خيره‌كننده باستان‌شناسي در دره بقاع واقع‌شده است. معبد باستاني باكوس (Bacchus) در اين دره، به بهترين شكل از گزند گذر تاريخ مصون مانده است. معبد زيباي ژوپيتر نيز با شش ستون زيبا در اين دره خود نمايي مي‌كند. هرساله در فصل تابستان و بر ويرانه‌هاي تاريخي بعلبك، جشنواره تابستاني بعلبك با حضور هنرمندان مشهور بين‌المللي برگزار مي‌شود. بعلبك يكي از مناطق ثبت شده در فهرست آثار باستاني يونسكو است. اگر به دره بقاع سفر كرديد، گذراندن يك روز در طبيعي‌ات بكر مزارع تانايل به‌يادماندني خواهد بود.

۳.غار جيتا (Jeita grotto)

اين غار در ۲۰ كيلومتري بيروت و در دره نهر الكلب واقع‌شده است. تركيب بازديد از اين غار، با باغ‌وحشي كه در نزديكي آن قرارگرفته روز خاطره‌انگيزي را برايتان رقم خواهد زد. اين غار براي سال‌ها به دليل وقوع جنگ بسته نگاه داشته شد، اما خوشبختانه به‌تازگي امكان بازديد از آن براي گردشگران فراهم آمده است. تور بازديد از اين غارها، با اتومبيل‌هاي ميني كابل آغاز مي‌شود تا شما را به دهانه غار برساند. پس از آن با يك غار بالايي و يك غار پاييني مواجه خواهيد شد. بازديد از غار پاييني تنها با قايق‌هاي تعبيه شده در آن امكان‌پذير خواهد بود، زيرا در كانال‌هاي بستر اين غار، رودخانه‌اي در جريان است. در بازديد از غار بالايي، با بزرگ‌ترين استالاگتيت شناخته شده در جهان روبرو خواهيد شد.

۴.بيبلوس / جبيل (Byblos/Jbeil)

بيبلوس اگر نه از قديمي ترين، يكي از قديمي ترين شهرهاي جهان است كه هيچ گاه خالي از سكنه نشده است. در اين شهر، مناطق ديدني باستاني، بندري دنج و زيبا و رستوران‌هايي با غذاهاي خوشمزه خواهيد يافت. اگر به بيبلوس سفر كرديد، غذا خوردن در رستوران باب المينا با نمايي زيبا از بندر اين شهر را از دست ندهيد، زيرا آرامش خاصي بر وجودتان طنين انداز خواهد شد.

۵.فارايا (Faraya)

تفرجگاه مزار درست در بالاي روستاي فارايا واقع‌شده است. پيست اسكي اين تفرجگاه در ارتفاع ۲۴۶۵ متري از سطح دريا قرارگرفته و امكاناتي مدرن و هتلي بين‌قاره‌اي در كنار آن دارد. اين پيست داراي شيب جالب توجه ۴۲ درجه است. براي سفر به اين پيست، حدود ۴۰ دقيقه از بيروت رانندگي با اتومبيل زمان لازم است. در نزديكي روستاي فارايا روستاي فقرا واقع‌شده ، كه ويرانه‌هاي باستاني از يك معبد فنيقي و يك برج رومي را درخود جاي‌داده است. پس از اين روستا نيز پلي طبيعي از فرسايش خاك توسط باد به وجود آمده، كه طول آن ۳۸ متر است و باور طبيعي بودن آن به سختي به ذهن خطور مي‌كند.

۶.بيت الدين

اگر به لبنان سفر كرديد به هيچ روي سفر به بيت الدين را از دست ندهيد. كاخ بيت الدين شاهكار معماري قرن ۱۹ ميلادي است كه به دستور امير شبير دوم و در طي مدت ۳۰ سال ساخته شده است. بيت الدين در ۴۰ كيلومتري بيروت واقع‌شده، و سفر يك روزه به آن به همراه بازديد از روستاي دير القمر كه در نزديكي آن واقع‌شده بهترين انتخاب خواهد بود. در فصل تابستان بسياري از جشنواره‌هاي فرهنگي و هنري به همراه نواختن موسيقي و اجراي تئاتر در اين شهر برگزار مي‌شود. علاوه بر آن موزهاي بسياري از سلاح و طلا و جواهر سلطنتي و همچنين موزه‌اي از موزاييك‌هاي دوره بيزانس و موزه باستان در اين كاخ واقع‌شده است. اما معماري اين كاخ به حدي استثنايي است كه تماشاي بناي اين زيباي اين كاخ از ديدن موزه‌هاي آن هيجان‌انگيزتر است.

۷.درختان سرو

سرو نماد غرور و سمبل لبناني‌هاست. جنگلي كوچك از سروهاي لبناني در ارتفاع ۱۸۴۰ متري در كوهستان‌هاي بچار (Bcharre) واقع‌شده است. اين جنگل به الارض رب به معناي سرزمين خداوند مشهور است و به عنوان ميراث جهاني در فهرست يونسكو قرارگرفته است. بيشتر درختان سرو لبنان چند صد سال عمر دارند و گفته مي‌شود عمر برخي از آن‌ها به بيش از دو هزار سال مي‌رسد. درختان سرو منطقه‌هاي بچار و قاديشا مناسب‌ترين مكان‌ها براي پياده‌روي در ميان درختان سرو لبنان هستند. جبران خليل جبران نويسنده بزرگ لبناني در منطقه بچار متولد شد و با كمي پرس و جو خانه‌ي او را در اين منطقه خواهيد يافت.

۸.طير/سور (Tyre/Sour)

در بازديد از اين منطقه، ويرانه‌هاي باستاني فنقي ها، پيست اسب‌دواني روميان باستان و گورستان‌هاي قديمي را از دست ندهيد. اين منطقه نيز در سال ۱۹۸۴ به فهرست ميراث جهاني يونسكو افزوده شد.

۹.دير القمر (Deir el-Qamar)

آن‌طور كه از نامش برمي‌آيد اين روستا صومعه‌اي براي آرامش ماه بوده است. اين روستاي زيباي ماروني ها نيز در فهرست ميراث جهاني يونسكو قرارگرفته است. همان‌طور كه مشاهده مي‌كنيد جاي‌جاي خاك لبنان به حدي ارزشمند است كه در فهرست آثار جهاني يونسكو قرارگرفته است. كاخي زيبا در دير القمر واقع‌شده است. همان‌طور كه گفته شد سفر يك روزه به روستاي دير القمر و كاخ بيت الدين مي‌تواند بهترين گزينه باشد.

۱۰. صيدون / صيدا (Sidon/Saida)

خيابان باستاني فنقي ها در جنوب شهر صيدون غرق در تاريخ است. در خيابان‌ها و سوق‌هاي زيباي اين شهر قدم بزنيد، نگاهي به قلعه‌هاي زيباي دريا و خان الفرنج بياندازيد. موزه صابون در اين شهر بسيار سرگرم‌كننده و ديدني است. در اين موزه مي‌توانيد صابون روغن زيتون به عنوان سوغات خريداري كنيد. مسجد بزرگ و مناطق باستان‌شناسي ارزشمند اين شهر بسيار ديدني است. در پايان برخي از نكته هاي جالب توجه درباره لبنان را بدانيد: زبان رسمي كشور لبنان، عربي است. اما مردم اين كشور غالباً به سه زبان عربي، فرانسوي و انگليسي مسلط هستند.

تركيب جمعيتي لبنان شامل ۶۰ تا ۷۰ درصد از مسلمانان و ۳۰ تا ۴۰ از مسيحيان است. ارز كشور لبنان پوند لبناني است اما بسياري از قيمت‌ها به دلار آمريكا هستند. براي پرداخت هزينه اجناس نيز مي‌توانيد دلار بپردازيد. در اين كشور دستگاهاي عابر بانك به خوبي در جاي‌جاي كشور تعبيه‌شده‌اند. ارائه خدمات پزشكي در بيروت از استانداردهاي بالايي برخوردار است. در شهر بيمارستان‌ها، داروخانه‌ها و پزشكان بسياري وجود دارد. لبنان داراي آب و هواي معتدل مديترانه‌اي است، به‌گونه‌اي كه حدود ۳۰۰ روز از سال هواي آفتابي دارد. در زمستان‌هاي لبنان باران هاي ملايمي مي بارد. كوهستان‌هاي اين كشور اما زمستان‌هاي برفي و تابستان‌هايي سردتر و خشك‌تر از نواحي ساحلي اين كشور را به خود مي‌بينند.

تعداد صفحات : 4

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 116
  • بازدید سال : 199
  • بازدید کلی : 18003
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه